[adinserter block="3"]
[adinserter block="3"]
La câți km se schimbă distribuția

La câți km se schimbă distribuția unei mașini?

Navigare rapidă

Mașinile sunt una din cele mai populare și eficiente metode de transport de la ora actuală.

Nu numai că majoritatea din noi au o mașină sau cunosc pe cineva ce are o mașină dar au ajuns atât de populare încât se pot achiziționa la prețuri extrem de mici.

Că popularitatea lor este bună sau rea pentru mediul înconjurător asta este cu totul altă discuție și o lăsăm pentru un articol viitor

Găsind mașini de vânzare la tot pasul practic, este foarte important ca atunci când cumperi una să te asiguri că este în stare tehnică bună și nu-ți pune viața ta sau a celorlalți participanți la trafic în pericol.

Din această pricină este crucial să verifici mașina riguros atunci când ești interesat să o cumperi.

Una din aceste zone de verificare la o mașină este partea de distribuție ce pe mulți îi sperie și pe bună dreptate.

Ce este distribuția?

Timing Belts – My Garage
sursa: MyGarage.ca

Practic distribuția este o curea sau lanț ce sincronizează componentele motorului în așa fel ca combustia să se efectueze în parametri.

Odată cu funcționarea motorului, cureaua de distribuție își face cursul pe rolele de ghidaj ale motorului și astfel pistoanele se pun în mișcare (arborele cotit), supapele se sincronizează cu pistoanele (axul cu came) și avem propulsie.

Fiind o piesă atât de esențială în funcționarea motorului este foarte important ca aceasta să fie înlocuită la timp ca să nu ne trezim cu surprize ce pot duce la o defectare (uneori permanentă) a motorului.

La câți km se schimbă distribuția mașinii?

La câți km se schimbă distribuția unei mașini? 55

Distribuția este o parte destul de stresată a mașinii.

Forțele ce aceasta le suportă zilnic sunt destul de mari, lucru ce promovează uzura.

De asta distribuția la majoritatea mașinilor moderne are un termen relativ fix în care se înlocuiește.

În medie fiecare autoturism are un termen în care se înlocuiește distribuția, mai jos aveți un rezumat, aproximat.

Aici ce mai trebuie notat: unele distribuții sunt „pe viață” (pe toată durata de viață a motorului) și acestea nu se înlocuiesc teoretic niciodată.

Mai sunt de altfel și anumite distribuții ce nu au practic o limită de km ci se înlocuiesc la o perioadă de timp. Astfel poți să mergi de exemplu cu mașina peste 200.000km în interval de 2 ani și abia la finele anului să fie nevoie să o înlocuiești pentru că producătorul recomandă asta.

Astfel de distribuții sunt regăsite pe la unele modele de VW ce se înlocuiesc la un număr destul de mare de km.

Noua generația de distribuții pe lanț nu mai sunt pe viață. Acestea practic este recomandat să le schimbi odată ce auzi sunete ciudate pe la motor sau ai circulat cu mașina mai mult de 100.000 de km.

  • Distribuțiile pe curea de la branduri aftermarket precum Continental sau SKF – 60.000 km – 80.000 km
  • Distribuția pe curea de fabrică – 100.000 km
  • Distribuția pe lanț – 140.000 km – 200.000 km (sau posibil niciodată)

Ce se poate întâmpla dacă nu schimb distribuția?

Dacă ai curea pe partea de distribuție și motorul este unul pe benzină, cel mai rău lucru ce ți se poate întâmpla (cel puțin la majoritatea modelelor) este ca mașina să piardă din putere brusc și să nu mai accelereze.

Atunci când distribuția este pe lanț lucrurile tind să se complice mai mult și problemele ce pot apărea vor fi mult mai grave. În primul rând acest lanț se învârte la durații destul de mari și dacă se rupe poate în anumite situații să afecteze componente din incinta distribuției sau chiar să fisureze blocul motor.

Dacă mașina are o distribuție pe lanț sau curea și este și este pe motorină lucrurile stau puțin diferit.

În principal dacă distribuția se rupe, pistoanele o să lovească de supape și practic motorul poate fi compromis permanent (doar la motoarele cu interferență).

Vezi articolul despre cele mai puțin fiabile motoare diesel ce au probleme inclusiv cu distribuția

Ce este important de știut atunci când schimbi distribuția?

În principal sunt câteva reguli de bază ce ar trebui să le respecți când schimbi distribuția motorului tău.

Regulile sunt documentele și cumulate de mine în articol, sursele fiind formurile de specialitate și specialiștii cu care am mai discutat.

La câți km se schimbă distribuția? Niciodată la limita de km ce ți-o furnizează producătorul

Practic este mai bine să schimbi distribuția mai des, cu un kit de buget mai mediu decât să cumperi o distribuție originală mai scumpă și să o schimbi la limita de km ce o recomandă producătorul.

Datorită globalizării, în ziua de azi sunt multiple branduri ce vând kituri de distribuție calitative la prețuri foarte competitive.

La distribuția pe lanț mereu să utilizezi cel mai calitativ ulei

Atunci când ai un motor cu distribuție pe lanț este extrem de important ca uleiul ce-l bagi în motor să fie conform cu specificațiile producătorului și în același timp să fie de cea mai bună calitate.

Uleiul este extrem de important ca să fie calitativ pentru că aceste lubrifiază lanțul de distribuție și atunci când ajunge la temperatura optimă de funcționare penetrează zalele lanțului reducând considerabil uzura.

Când uleiul este prost sau nu este în specificații, acesta nu va lubrifia eficient lanțul de distribuție și în timp lanțul se va lungi sau chiar rupe prematur.

Schimbă și pompa de apă odată cu distribuția pe curea

Pompa de apă este crucială în răcirea motorului.

Astfel aceasta este mandatoriu să o schimbați de fiecare dată înlocuiți kitul de distribuție pe curea. Chiar dacă unii mecanici vă pot schimba doar kitul de distribuție fără pompa de apă, optați să schimbați și pompa odată cu kitul pentru a preveni viitoarele probleme.

Probleme ce pot să vă compromită motorul.

Sper că am reușit să-ți răspund la întrebarea la câți km se schimbă distribuția și ar trebui acum să ai o idee la ce să te aștepți.

În materie de costuri acestea variază de la model la model, însă în linii mari cel puțin, cel mai ieftin este de schimbat o distribuție pe curea atât din punct de vedere al manoperei cât și al achiziționării kitului în sine.

Din punct de vedere al durabilității o distribuție pe lanț este mai rezistentă în timp și mai ales la abuzuri (deși nu este neapărat o regulă generală).

Dacă aveți alte întrebări referitoare la distribuție, lăsați un comentariu mai jos.

sursa sursa2

Dan Mutu este fondatorul și editorul șef la GeekChronicles.ro. Contribuitor activ la secțiunile revistei Geek Chronicles și la secțiunea de Forum. Cunoștințele predominante sunt în domeniile: tehnologiei, marketing și suport tehnic.
Geek Chronicles