TOP 5 Cele mai proaste motoare diesel de la mașini second hand

TOP 5 Cele mai proaste motoare diesel de la mașini second hand

Mașinile diesel au devenit extrem de ieftine în comparație cu cele pe benzină, mai ales dacă sunt achiziționate la mâna a 2-a.

Problema cea mai mare la motoarele diesel, indiferent de producător, este că nu sunt la fel de fiabile în comparație cu motoarele pe benzină.

Un studiu ce a analizat rata de intrare în service a mașinilor second hand a constatat că mașinile diesel sunt cu 30% mai scump de reparat și rata de intrare în service este cu două ori mai mare în comparație cu motoarele pe benzină.

Chiar dacă pe termen scurt te bucuri că ai un consum mai mic (uneori diferențele sunt extrem de mici), pe termen lung motorul diesel este mai scump de întreținut.

Însă dacă tot ești determinat să-ți cumperi o mașină pe motorină, care sunt cele mai proaste motoare diesel de la diverși producători populari.

1.BMW 2.0 N47 (2007-2009)

Unul din cele mai nepopulare motoare de BMW este seria N47. Motorul este unul potent, având 177 cai putere și un cuplu foarte bun pentru caroseriile unde a fost implementat (Seria 1, Seria 3 și Seria 5).

Însă cu toate acestea motorul avea o problemă foarte gravă ce a și făcut compania BMW să facă o rechemare masivă de autohevicule.

Practic lanțul de distribuție ajunge să se rupă și defectează motorul, reparația fiind destul de costisitoare.

Pentru că lanțul distribuției este în spatele motorului înlocuirea lui implică scoaterea motorului de pe mașină în totalitate.

Mașinile pe care se regăsește acest motor sunt: 118d, 120d, 123d, 318d, 320d, 520d

2.Chevy 2.0 TDI

Motorul este regăsit pe Chevrolet Cruze și a fost votată una din cele mai proaste mașini conform unui studiu făcut pe cei care au achiziționat vehiculul.

Motorul în sine, cel diesel regăsit pe Cruze, este unul din cele mai proaste ale companiei. Probleme acestuia nu sunt foarte grave însă îți dau extra bătăi de cap.

Utilizatorii au raportat conducte care nu sunt etanșate corespunzător, motorul scapă poate scăpa ulei chiar și transmisia poate scăpa ulei.

sursa

3.VW 2.0 TDI CFCA

Motorul acesta este popular pe VW Transporter, Amarok și presupun că pe încă câte autovehicule ale companiei.

Motorul este unul destul de puternic, având în jur de 180 de cai putere însă cu toată puterea aceasta are o problemă destul de gravă ce face ca motorul să se defecteze atunci când nu este inspectat la timp.

Practic seria CFCA a motoarelor TDI de 2.0 are o problemă la filtrul EGR. Practic când acesta ajunge să se înfunde, lichidul ce-l răcește își face loc în galeria de admisie, astfel defectând motorul (practic uzează pistoanele sau blocul motor datorită depunerilor de aluminiu ce ajung din EGR în motor).

sursa

4.Ford 1.6 TDCI (1.6 L Duratorq TDCi)

Este vorba de motorul regăsit pe Ford Focus generația 2 și îl mai regăsim și pe unele modele de Peugeot (Peugeot 307 1.6 HDi), Mini Cooper (Mini Cooper D 1.6 9HX) și Volvo (Volvo’s S80 1.6D DRIVe).

Acesta dezvolta în jur de 100 de cai și în mare parte a fost un motor destul de reușit. Unii deținători ce aveau acest model de Focus reușeau să scoată consumuri de 4l/100km ceea ce era nemaivăzut în perioada respectivă.

Însă chiar dacă avea un consum mic motorul avea o problemă destul de mare. Unele motoare din serie, pe la 90.000 km – 150.000 km experimentau o defectare a turbinei.

Problema nu este în sine turbine ci faptul că această rămâne fără presiune la ulei datorită înfundării cu carbon a unor garnituri.

sursa

5.Renault 1.9 DCI (până în anul 2005)

Renault are în linii mari mașini destul de fiabile cu motoare ce funcționează fără probleme sute de mii te km și se pot întreține ușor.

Însă acest motor de 1.9 DCI e o catastrofă din palmaresul companiei.

Motorul a fost introdus inițial în 1999 și a avut mai multe variante până ce în anul 2011 a fost oprită producția.

Motorul regăsit în multe modele de Megan și în alte mărci precum Volvo sau Nissan avea multiple probleme.

Cea mai comună și ușor de rezolvat problemă era la pompa de ulei care după 100.000km cedează, apoi turbina ce putea să cedeze prematur chiar și la 30.000km (problema cu turbina este similară cu cea de la Ford) și probleme cu injectoare ce pot ceda prematur și pe lângă asta sunt destul de greu de înlocuit (fiind necesară recalibrarea computerului de bord cu noile injectoare).

Acestea sunt doar câteva din cele mai proaste motoare diesel pe care am reușit să le găsesc pe diferite forumuri și în articole. Acum vă puteți imagina că nu toate motoarele ce sunt menționate mai sus pot să vă cauzeze vouă problemele respective, însă am expus cele mai comune probleme pentru care sunt renumite acestea în așa fel încât să vă faceți o idee dacă merită investiția sau nu.

Uneori probabil ca prețul mașinii să fie atât de mic încât să-ți aducă semne de întrebare iar răspunsul să se regăsească în fiabilitatea slabă a motorului.

Tu știi alte modele de motoare diesel ce nu sunt fiabile?

Menține în viață blogul utilizând linkurile mele afiliate

Dacă dorești să-ți oferi contribuția ta acestui proiect, poți utiliza unul din link-urile mele afiliate. Pentru fiecare produs ce-l cumperi de pe unul din site-urile de mai jos, primesc un mic procent din achiziție fără un cost adițional pentru tine. Îți mulțumesc că îmi citești pagina și că ai considerat să accesezi linkurile. <3

Alte articole interesante

cel.ro

Pasionat de tehnologie?

Te invităm în grupul nostru de Facebook unde purtăm discuții constructive despre tehnologie și nu numai.

Articole direct pe mail săptămânal

Îți trimitem săptămânal un email cu toate articolele/materialele noi publicate fără spam

Prin abonare confirmați că ați citit termenii și condițiile și aveți peste 16 ani