Image default
Auto

Ce este EGR si la ce ajuta in functionarea motorului diesel?

Motoarele diesel sunt extrem de populare in zilele noastre. Acestea au un cuplu foarte bun si astfel le permite sa obtina consumuri foarte scazute chiar si atunci cand sunt incarcate cu o greutate mare. Din acest motiv toate autoutilitarele si masinile de mare tonaj au motoare diesel. Un motor pe benzina pur si simplu nu s-ar preta. Nu numai ca consumul in sine nu ar fi deloc optim dar si puterea efectiva a motorului va lasa de dorit, mai ales atunci cand e cazul tractarii unei remorci de cateva tone in spate.

Ma rog, motoarele cu combustie interna diesel sunt atat de populare incat pana si masini mai mici, de naveta, au inceput sa le aiba chiar de cateva decenii bune.

Acum vine partea in care va prezint si impedimentul cu motoarele pe motorina, impediment ce nu este neaparat favorabil pentru noi oamenii in general. Motoarele ce functioneaza pe motorina sunt extrem de poluante in comparatie cu cele pe benzina.

De asta atunci cand trece o masina diesel pe langa tine simti un miros usor intepator si iti da o senzatie neplacuta la inhalat. Acum asta la o singura masina, va puteti imagina cum mii de masini, unele si mai vechi de 10 ani, fac aerul dintr-un oras aglomerat.

Problema poluarii a fost semnalata de mai mult timp, astfel de prin anii 80 motoarele diesel dispun de diverse filtre si modalitati prin care sa reduca nivelul de noxe eliminate datorita procesului de combustie a combustibilului.

Unul din aceste sisteme este valva EGR ce este anulata de multi „smecherasi” ca sa-si faca motorul mai puternic.

Ce este EGR si la ce ajuta motorul?

Supapa EGR nu ajuta motorul neaparat, acesta ar functiona fara probleme si fara aceasta, insa datorita EGR-ului sunt reduse noxele.

Related image

Practic EGR-ul introduce gazele din camera de ardere inapoi in motor, dupa ce acestea au fost racite prin intermediul unui cooler ce e racit de un lichid.

Acest proces se produce doar in anumite faze ale procesului de functionare a motorului, in principal cand motorul este incalzit si nu foarte solicitat.

EGR-ul nu functioneaza in permanenta. Daca ar functiona in permanenta motorul s-ar inneca, nu ar mai face arderea eficienta si ar rezulta intr-un fum alb, gros si foarte inecacios eliminat pe teava de esapament.

Cum stiu daca EGR-ul meu functioneaza in parametri?

Am scris un articol despre asta ce il gasiti aici. Pe scurt motorul pierde din putere, scoate un fum alb si martorii se aprind in bord.

Daca masina ta diesel arata unul sau mai multe din semnele defectiunii mentionate mai sus este indicat sa te prezinti cu autoturismul la un service autorizat. Un EGR infundat poate cauza o suita de alte probleme ce pe termen lung duc la compromiterea motorului.

Mecanic dintr-un service autorizat

Sper ca am fost cat se poate de explicit, in cazul in care aveti nelamuriri sau intrebari le puteti adresa mai jos.

Articole inrudite

Cea mai buna instalatie GPL pentru masina ta

Dan Mutu

Anvelope resapate: Merita investia sau e o bataie de cap?

Dan Mutu

Walmart testeaza un proiect cu masini ce se conduc singure

Dan Mutu
Încarc...

Utilizăm cookies pentru a îmbunătăți experiența dumneavoastră de utilizare. Vizitați politica de confidențialitate pentru detalii adiționale. Ok Politica confidentialitate