Simptome EGR murdar

TOP 4 Simptome EGR murdar la masina mea

Navigare rapidă

EGR-ul nu este o noutate neaparat la autorurisme. Aceasta tehnologie se foloseste in industria auto, in special la motoarele diesel de mai bine de 40 ani. Cu timpul tehnologia a fost avansata si a mai primit upgrade-uri insa principiul de functionare este oarecum similar.

Iar acum in ziua de azi este întalnita pe majoritatea autoturismelor din pricina noilor norme de mediu ce sunt impus la nivel European?Global.

Lucru ce o sa faca ca in viitorul apropiat masinile ce nu au sisteme de genul „EGR sau DPF” sa nu mai poata fi circulate pe drumurile publice.

Insa deja asta este cu totul alta discutie.

Ce este EGR-ul si la ce ajuta? Vezi articolul meu despre asta

Supapa EGR impiedica practic gazele arse ale motorului sa fie evacuate direct catre exterior. Astfel aceasta supapa EGR le colecteaza apoi le intoarce iar in motor.

De ce se intampla asta?

In procesul de combustie se utilizeaza aer proaspat de la exterior (80% nitrogen si 20% oxigen) ca sa intretina arderea din interiorul motorului. Fiind o ardere violentă (explozie practic) temperaturile din camera de ardere ajung la temperaturi de 1300°C sau mai mult.

Cu arderea se produc gaze, gaze ce includ un compus chimic numit Oxid de Nitrogen (NOx). Oxidul de Nitrogen este unul dintre cei mai mari facturi de poluare cand vine vorba de motoarele cu combustie interna si a inceput sa fie urmarit atent la vechicule inca din anii 60.

Intr-un efort pentru a reduce acest NOx (Noxele in limbajul popular) sa fie eliberat in atmosfera, trebuie sa se reduca temperatura motorului, astfel productia de NOx este mai scazuta.

Problema este ca odata cu timpul, utilizarea indelungata a masinii si mersul prin oras la viteze mici cu motorul subturat, duce la infundarea EGR-ului si asa apar primele simptome de EGR murdar sau infudat.

TOP 4 simptome EGR murdar

Supapa EGR cu timpul acumuleaza depuneri, „cenusa” aceia care este rezultatul combustiei motorinei. Aceasta se va depune pe interiorul supapei si cu timpul o infunda sau blocheaza.

Depunerile pe valva EGR sunt intalnite atat pe benzina cat si pe diesel insa gradul de depuneri in Valva EGR sunt mai pronuntate la motoarele diesel

Simptomele EGR murdar sau infundat total sau partial sunt urmatoare:

  • masina scoate un fum alb
  • acceleratia nu mai este atat de sensibila
  • odata ce motorul se incalzeste se pierde din putere in anumite situatii
  • martor in bord „Check engine”
simptome egr murdar
FOTO: valva EGR infundata
SURSA: AutoFella.com

In linii mari cam acestea ar fi simptomele de EGR murdar sau infundat. Desi este extrem de important sa luati aminte aceste simptomele pentru ca se pot asocia cu o turbina defecta, de aceea este crucial sa apelati la un service autorizat pentru modelul dumneavoastra de masina odaca ce observati ca ceva nu este tocmai normal.

Nu numai ca mecanicul stie exact modelul masinii si in acelasi timp are idee cum poate sa abordeze diagnoza dar in multe din situatii, daca problema nu este prea grava, va poate efectua o curatara a supapei EGR prin intermediul unor substante chimice.

Curatarea EGR va aducevalva la starea ei initiala si automat va permite sa profitati de performanta completa a autoturismului.

Curatarea este recomandata sa o faceti doar la un service autorizat sau la un mecanic cu expereienta, pentru a combate alte complicatii ce pot aparea.

Daca masina este inca in garantie, o vizita la reprezentanta va fi in avantajul dumneavoastra.

Daca problema cu EGR-ul nu este solutionata la timp si se merge cu autovehiculul in acest stadiu pentru o perioada lunga de timp, nu numai ca masina va polua extrem de mult si va afecta pe toti cei din jur, insa va duce la defectarea filtrului de particule si/sau a catalizatorului. Astfel de la o reparatie de 300 de lei puteti ajunge la una de zeci de lei.

Suspectezi ca masina ta are valva EGR murdara sau infundata?

Dan Mutu este fondatorul și editorul șef la GeekChronicles.ro. Contribuitor activ la secțiunile revistei Geek Chronicles și la secțiunea de Forum. Cunoștințele predominante sunt în domeniile: tehnologiei, marketing și suport tehnic.
Geek Chronicles

Pasionat de tehnologie?

Te invităm în grupul nostru de Facebook unde purtăm discuții constructive despre tehnologie și nu numai.

Articole direct pe mail săptămânal

Îți trimitem săptămânal un email cu toate articolele/materialele noi publicate fără spam

Prin abonare confirmați că ați citit termenii și condițiile și aveți peste 16 ani