În momentul de față bateriile din mașinile electrice funcționează pe o tehnologie ce are o vechime de ceva ani. Practic sunt baterii Li-Ion ce le găsești în bateriile de laptop, lanterne sau alte electronice.
Problema cu aceste celule e faptul că puterea ce o pot acumula este destul de limitată datorită design-ului lor și că deja tehnologia Li-Ion a ajuns cumva la un plafon.
Iar odată ce în 2018 au fost probleme cu aprovizionarea cu acumulatori de la Panasonic, Tesla a trebuit să se orienteze către o altă metodă prin care să-și poată facilita necesarul de energie pentru mașinile lor.
Metoda la care au ajuns este producerea de acumulatori la fabrica lor din America și pe viitor în restul fabricilor.
Noile baterii Tesla intitulate 4680 vor fi de 6 ori mai puternice, vor avea de 5 ori mai multă energie ce în practică o să ofere mașinilor o rază mai mare de călătorie de aproximativ 54% și în același timp va permite ca mașinile să fie mai accesibile.
Pe lângă beneficiile aduse mașinilor, bateriile sunt mai ieftin de produs (pentru că se vor recicla în proporție de 100% bateriile existente) și o să necesite de 10 ori mai puțină energie pentru producție împreună cu o reducție a spațiului ocupat de utilajele producătoare.
Odată cu noile baterii, Tesla a anunțat și o mașină ce va costa în jur de 25.000$ (lansarea fiind preconizată pentru 4-5 ani în viitor).
Viitorul mașinilor electrice este promițător, asta în contextul în care Tesla va vinde bateriile lor și altor companii.
O să vedem cum decurg lucrurile pentru companie.