Biocombustibil folosit in industria aeriana reducere nivelul de noxe
Omenirea zboara la nivel comercial de relativ putin timp. Asta inseamna ca combustibilul principal utilizat este inca cel bazat pe titei (petroleum). Insa utilizarea unui biocombustibil in industria aeriana ar rezulta o reducere a noxelor emanate de motoarele avioanelor cu pana la 70%.
Un avion functioneaza pe un combustibil special facut pentru aeronave. Acesta este extras din petrol prin procese de rafinare si se adauga anumiti aditivi in el.
Combustibilul pentru avioane este de mai multe tipuri si se pastreaza la temperaturi diferite (de obicei la -40 ingheata). Insa un lucru au in comun: atunci cand motorul functioneaza si arde combustibilul, lasa un nor de vapori in spate.
Astfel in acesti vapori sunt particule ce dauneaza stratului de ozon, calitatii aerului si precipitatiilor.
Cresterea in densitate a acestor particule nocive ce sunt colectate in atmosfera pot crea repercursiuni pe termen lung si mediu.
In concluzie marile companii aeriene datorita presiunilor de la guvern sau diferite agentii noi profit sau oameni de stiinta experiti in domeniu, cauta metode alternative de a propulsa avioanele si mijloacele de transport aeriene.
Prograse se fac in orice domeniu ce tine de aviatie, de la motoare mai eficiente, materiale mai rezistente si usoare pana la tehnologii noi de propulsare.
Insa datorita costurilor ridicate ale tehnologiilor ce abia si-au facut aparitia, avioanele au ramas in mare parte neschimbate. Bine, au motoare mai eficiente, sunt mai confortabile si mai usoare. Insa combustibilul primar folosit este acelasi (cu mici variatii) ca in urma cu 50 de ani.
Si pentru ca inca nu sunt pregatite (companiile aeriene) sa faca pasul la ceva radical diferit, ca motoare electrice de exemplu, se cauta alternative de combustibili lichizi ce sa fie mai „curati”.
Impedimentul major cu acestia, oricat de mai putini notivi pentru noi si mediu ar fi, este costul inca ridicat.
Dar se fac progrese notabile in dezvoltarea de noi tehnologii de extractie a combistibilitor bio si optimizari la procesul de extractie, iar descoperirile unui studiu facut in America pe biocombustibili folositi in industria aviatica sunt o motivatie in plus ca fie considerati ca o alternativa la combustibilii fosili.
Mai precis s-au testat diferite tipuri de combustibil bio si non-bio pe acelasi tip de motor, NASA DC-8.
Apoi un avion laborator zbura in spatele vehiculului de test, in formatie, la o distanta de aproximativ 50-150m.
Acesta capta compozitia vaporilor eliminati de la motorul cu combustibil pe baza de petrol si biocombustibil ca sa fie analizati. Rezultatele sunt foarte interesante.
Turbina cu biocombustibil emana in atmosfera cu aproximativ 50% mai putine emisii volatile si non-volatile. Pe langa asta emisiile de carbon negru au fost reduse cu aproximativ 70%.
Rezultatele sunt foarte bune si au potentialul sa ne reflecte importanta combustibililor pe care il utilizam si cum poate schimbarea lor imbunatati nivelul nostru de trai si sanatatea planetei.
Daca doresti sa citesti mai multe despre acest subiect, da un click aici