Anvelope resapate: investitie sau bani aruncati pe geam?

Un autovehicul are multiple elemente ce contribuie direct la punerea lui in functioune.

Avem motorul cu partea electrica ce sunt responsabile de propulsie si alte comoditati din interiorul masinii, fuselajul exterior ce ne protejeaza de intemperii si tot odata pe el sunt montate cablurile, motorul, portierele si asa mai departe iar nu in ultimul rand avem anvelopele sau cauciuciucurile cum sunt mai popular cunoscute.

De la inventia anvelopelor calatoriile cu autovehiculele au devenit mai sigure, mai confortabile si totodata mai rapide.

Insa cu cat timpul a avansat si cererea pentru aceste produse a devenit din ce in ce mai mare, automat au inceput sa se caute metode alternative de reciclare a cauciucurilor uzate si pe langa asta, cu cat automobilele au devenit si ele mai ieftine nu toti posesorii isi permiteau anvelope scumpe de firma.

Astfel s-a inventat procesul de resapare.

Ce sunt aceste anvelope resapate si cum sunt confectionate?

Practic avelopele resapate sunt anvelope ce au suferit un proces de infrumusetare si mentenanta mai avansat.

Adica dintr-un cauciuc vechi si uzat a rezultat un cauciuc nou cu „crant” identit cu varianta noua.

Aceste anvelope resapate tehnic nu sunt noi, chiar daca arata, ci doar reconditionata.

Atunci cand un cauciuc a fost uzat pana la punctul in care santurile de pe el (crantul in termeni populari) a devenit periculos de mic, acesta este dus la un centru de reciclare.

De la centru diferite companii iau cauciucul pentru a fi reciclat si reconstruit in unul nou sau pentru a fi reconditionat.

Procesul de resapare consta in examinarea cauciucului pentru daune fizice ce pot compromite integritatea lui. Odaca trecut de acesta etapa cauciucul va trece printr-o serie de procese semi-automatizate pentru reconditionare.

Initial se elimina un strat considerabil de cauciuc pe pe laterale si de pe suprafata ce face contact cu carosabilul.

Apoi o masinarie incepe sa adauga pe el straturi de cauciuc moale ce sunt in fisii late de cativa cm.

Dupa se finiseaza si se introduce intr-o presa la cald ce va face striatiile acestuia.

Cauciucurile resapate sunt fiabile?

Depinde foarte multe de brand-ul ce a facut resaparea.

Teoretic raspunsul ar fi da, asta pentru ca procesul de reconstruire a cauciucului se face intr-o oarecare masura similar cu un cauciuc nou.

Ce ridica semnul de intrebare de fapt este calitatea cauciucului cu care se face resaparea si compozitia chimica folosita de catre compania producatoare.

Daca se face un rabat la calitate, cauciucurile nu vor rezista foarte mult timp pe masina si chiar au potentialul de a cauza neplaceri pe viitor.

Sunt cauciucurile resapate rezistente in timp?

In marea majoritate din cazuri da. Insa nu trebuie sa va asteptati la o durata de viata lafel de buna cu cea a unei anvelope noi de la un brand cunoscut.

Atunci cand se face resaparea automat procesul este o idee diferit fata de cel al producatorului original si mai mult decat atat compozitia chimica a cauciucului resepat va fi o idee diferita.

Lucruri ce in timp afecteaza durabilitatea anvelopei.

 

In concluzie, sunt mai multe aspecte ce trebuie sa le ai in considerare atunci cand te uiti la un set de anvelope resapate. Insa daca achizitionezi anvelopele dintr-un service autorizat sau un magazin ce stii sigur ca aduce produse calitative nu ar trebui sa ai probleme.

Da, fiabilitatea nu este lafel cu cea a unui cauciuc nou de la un brand reputabil insa poti face acest rabat atunci cand e primul tau autoturism si nu ai bani foarte multi de aruncat in masina.

Dă un 👍  pe Facebook dacă îți place tehnologia



📲 Lasă un comentariu:

comentarii