3 Simptome baterie Descărcată la mașină

3 Simptome baterie Descărcată la mașină

Acum ne uităm la bateria mașinii noastre și nici nu ne mai gândim la faptul că e o piesă atât de esențială în funcționarea vehiculului.

Însă bateria mașinii așa cum o știm noi, nu a fost dezvoltată inițial o astfel de aplicație.

Inițial, bateria de plumb-acid a fost folosită în principal pentru aplicații staționare și industriale, precum stații de telecomunicații și iluminat electric.

Cu timpul, s-a dezvoltat și a devenit componenta standard pentru sistemele electrice ale automobilelor, furnizând energie pentru a porni motorul și alimenta sistemul electric al mașinii.

Aceste baterii sunt cunoscute pentru fiabilitatea lor și pentru capacitatea de a furniza curent puternic pentru pornirea motorului, dar au și limitări, cum ar fi greutatea lor mare și conținutul de acid.

În ultimii ani, cercetarea și dezvoltarea continuă în industria bateriilor au dus la apariția de tehnologii noi, precum bateriile cu litiu-ion, care sunt mai ușoare și au o densitate mai mare de energie, fiind utilizate tot mai mult în vehiculele electrice și hibride.

Însă sunt puține baterii de tip Litiu-Ion ce se folosesc pe mașini convenționale. Asta datorită costului mare de producție în comparație cu bateriile pe bază de acid și mai ales pentru faptul că bateriile pe Litiu sunt o idee mai sensibile la variații de temperatură.

Acum vine întrebarea, ce simptome ai atunci când bateria este descărcată?

Am cumulat mai jos o serie de Simptome baterie Descărcată care ar trebui cel puțin să te ajute să elimini probleme bateriei și să te uiți la asta sisteme ale mașinii.

Însă trebuie să mai știi că aceste simptome pot fi în anumite cazuri și de la alte probleme la sistemul electric sau mecanic.

Ca să fii în totalitate sigur îți recomand să te consulți cu un electrician auto autorizat.

Care sunt cauzele pentru care se descarcă bateria mașinii?

Practic sunt mai mulți factori ce contribuie la descărcarea bateriei.

Unele sunt normale și fac parte din ciclul de viață al acumulatorului și alții sunt mai puțin normali.

  • consumatorii electrici ce fac mașina să funcționeze
  • un consumator rezidual ce rămâne activ chiar și după ce ai oprit mașina
  • o piesă defectă
  • conexiuni nefixate corespunzător sau corodate
  • temperaturi excesiv de ridicate
  • temperaturi scăzute
  • prea multe călătorii scurte cu aerul condiționat, luminile și muzica pornită
  • lăsarea luminilor aprinse prea mult după închiderea motorului
  • lăsarea sistemului audio pornit după închiderea motorului

Motorul nu pornește sau pornește greu

Dacă ai încercat să pornești motorul și nu se întâmplă nimic sau auzi doar un clic, acesta poate fi un semn clar al unei baterii descărcate.

Practic bateria nu are puterea necesară ca să mai învârtă starterul.

În cazul în care motorul pornește foarte greu sau cu un sunet slab, acesta ar putea fi și un semn al unei baterii slabe.

Tot odată mai trebuie notat că motorul posibil să nu pornească și din alte cauze ce nu au legătură cu bateria.

În principal dacă aceasta a suferit o operațiune de DPF/EGR off.

Luminile sunt slabe sau nu funcționează

Dacă luminile din interiorul mașinii, farurile sau luminile de semnalizare funcționează cu intensitate redusă sau deloc, este posibil să aveți o baterie descărcată.

Uzual te mai poți uita la luminile din bord. Dacă sunt foarte greu de observat, atunci este clar că ai dea face cu o baterie descărcată.

Sistemele electrice nu răspund

Înainte să pornești mașini, încerci să folosești sistemul audio, geamurile electrice sau aerul condiționat și nu funcționează corespunzător, aceasta poate fi o indicație a unei baterii slabe sau descărcate.

Dacă motorul nu este pornit, alternatorul nu va încărca bateria și toți consumatorii o să funcționeze din energia rămasă în baterie.

Dacă bateria este descărcată complet sau defectă, consumatorii electrici nu vor funcționa corespunzător.

Auziți un sunet similar unui clic sau un zgomot slab când încercați să porniți mașina

Acest sunet poate fi produs de solenoidul de pornire care nu primește suficientă putere de la baterie pentru a declanșa procesul de pornire a motorului.

Indicatorul de stare a bateriei este în zona roșie

Multe mașini moderne au un indicator de stare a bateriei pe panoul de instrumente sau în computerul de bord al mașinii.

Dacă acest indicator se află în zona roșie sau arată o încărcare scăzută, acesta poate indica o problemă cu bateria.

Ce fac dacă unul sau mai multe dintre simptomele de baterie descărcată se confirmă?

Primul lucru pe care recomand să-l faci este să măsori bateria la bornele acesteia, după ce ai oprit mașina pentru cel puțin 1-2 ore.

Practic o să măsori voltajul bateriei care trebuie să aibă o valoare mai mare de 12V.

Dacă voltajul este mai mic de 12V va trebui să încarci bateria pe un redresor sau să cumperi una nouă.

Însă chestiunea nu se termină aici.

Chiar dacă reîncarci bateria sau o schimbi, este important ca să o monitorizezi în continuare cel puțin câteva zile.

Dacă în continuare se descarcă când mașina este oprită va trebui să verifici dacă alternatorul încarcă.

Alternatorul are două borne: un + și un -, va trebui să pui voltmetrul pe acestea și să pornești mașina.

Ar ajuta dacă cineva ar putea da o cheie la mașină în locul tău și tu să măsori.

Un alternator sănătos va trebui să încarce cu 13.5V – 14.5V.

Însă după toate acestea bateria tot se descarcă, cel mai sigur e vorba de un consumator parazit.

Cea mai eficientă metodă pentru depistarea lui este să măsori după 1-2 ore, după ce mașina a fost oprită, fiecare siguranță din panourile de siguranțe.

Practic măsori curentul din fiecare siguranță cu un aparat de măsură și cauți după pe internet dacă respectivul circuit ar trebui să aibă curent atunci cînd mașian este oprită.

Dacă nu ar trebui să aibă, cel mai probabil are undeva un defect.

Fie e vorba de un releu sau de o piesă componentă a circuitului.

Cam acesta ar fi procesul și simptomele pentru o baterie descărcată.

Dacă aveți întrebări sau nelămuriri, vă rog să le lăsați în secțiunea de comentarii de mai jos.

Dan Mutu este fondatorul și editorul șef la GeekChronicles.ro. Contribuitor activ la secțiunile revistei Geek Chronicles și la secțiunea de Forum. Cunoștințele predominante sunt în domeniile: tehnologiei, marketing și suport tehnic.
Geek Chronicles