Image default
Editorial

Bicicletă electrică: 5 Sfaturi de achiziție

Bicicletele electrice sunt extrem de populare, cel puțin în ultima perioadă au început să apară tot mai multe pe străzi.

E ceva de așteptat sincer, autonomia lor crescută și oferirea abilității de a parcurge distanțe mari fără prea mult efort le fac o opțiune viabilă pentru persoanele pasionate de mișcare și aer liber însă nu vor să depună un efort mare atunci când parcurg distanțe mari prin munți sau oraș.

Dar dacă ești la început de drum cu aceste vehicule o să ți se pară un proces complicat și anevoios, mai ales în contextul în care bicicletele electrice sunt mult mai complicate tehnic decât o bicicletă normală.

În acest articol am să vă dau câteva sfaturi de achiziție a unei biciclete electrice în așa fel să faceți alegerea perfectă.

1.Unde o să mergi predominant cu bicicleta electrică

Sunt mai multe tipuri de biciclete electrice.

Biciclete dedicate mersului prin oraș/trekking, biciclete pentru cărări, biciclete pentru Cross Country, biciclete pentru Enduro și așa mai departe.

Mai întâi de toate trebuie să hotărăști unde o să mergi cu bicicleta 80-90% din timp.

Dacă locuiești într-un oraș mare și nu ai prin zonă munți sau cine știe ce dealuri, este indicat să optezi pentru o bicicletă electrică de oraș/trekking.

Dacă ai ceva dealuri și cărări, o bibicletă electrică de XC (Cross Country) este perfectă.

De muntele e în spatele casei/apartamentului, este indicat să optezi pentru o bicicletă de trail sau enduro.

Image result for bosch electric motor bike

2.Tipul de motor și puterea acestuia

Cu cât motorul este mai puternic, cu atât reușești să urci dealuri mai mari sau să prinzi viteză mai ușor când pleci de pe loc.

În funcție de acest criteriu va trebui să te orientezi pentru un motor relativ puternic în așa fel încât să ai un raport performanță – autonomie cât mai bun.

În același timp brandului motorului este și el important. Cele mai bine cotate branduri producătoare de motoare electrice pentru biciclete sunt:

Ca un aspect final pentru această subcatogorie este plasamentul motorului:

Plasament central

Image result for bosch electric motor bike

✔ Perfect pentru bicicletele de munte

✔ Înlocuire componente ușoară

✔ Tracțiune optimă

✔ Centrul de greutate este menținut

✔ Sistem relativ ușor

❌ Uzură mare pe transmisie

❌ Mentenanță motor complicată

❌ Upgradabilitate limitată

Plasament în butucul spate/față

Image result for rear hub electric bike

✔ Perfect pentru bicicletele de oraș

✔ Înlocuire componente ușoară

✔ Uzură normală pe transmisie

❌ Centru de greutate compromis

❌ Drapează ușor (mai ales cel de cu plasament pe față)

❌ Sistem greu

❌ Disponibil pe biciclete electrice ieftine

❌ Upgradabilitate limitată

❌ Înlocuire anvelopă

Image result for 2014 electric bike

3. Nouă sau sh

Atunci când dorești să achiziționezi o bicicletă electrică o să te confrunți de prețul relativ ridicat al modelelor. Astfel ajungi să consideri o bicicletă second hand electrică.

În principal ieși mult mai ok dacă cumperi o bicicletă electrică second hand în stare bună, însă să nu te aștepți să nu ai chestii de înlocuit/reglat la ea.

Dacă te pricepi cât de cât la mecanică poți fără griji să optezi la una sh, dacă ești paralel complet cu mecanica mai bine strângi ceva bani și cumperi una nouă de la o firmă cunoscută.

Atât eu cât și prietenii, cunoștințele mele am cumpărat biciclete second hand. Chiar dacă prețul lor e cu mult sub cel de raft, problemele și reglajele ce urmează să le faci sunt pe măsură.

Sunt și excepții aici, în principal depinde foarte mult de la cine cumperi acea bicicletă și cum o inspectezi. Este total nerecomandat să cumperi o bicicletă electrică de pe OLX, mai ales dacă vânzătorul nu este din același oraș cu tine și tu ești în incapacitatea de a te deplasa pentru a o vedea.

Fiind electrică în natura ei, vă puteți imagina că complexitatea se dublează automat. Bateria poate fi pe moarte, motorul poate avea probleme, transmisia uzată (asta e cea mai comună), fisuri pe cadru și lista continuă.

Image result for shimano ebike

4. Cumpărați o bicicletă cu sistem electric cunoscut

Sunt multe chinezării în nișă.

Nu e neapărat ceva rău, asta permite multor persoane să intre în posesia unei biciclete electrice chiar dacă nu ai mii de euro în buzunar.

Însă acest avantaj (dacă e să fie numit așa) vine cu o serie de dezavantaje, în principal găsirea componentelor înlocuitoare.

Hai să zicem că pentru o bună parte din componente o să le găsești pe internet, fie local sau în străinătate, însă când vine vorba de baterii, controller sau motoare există o șansă să întâmpini probleme.

Recent o cunoștință a cumpărat o bicicletă electrică de pe AliExpress. Totul fain și frumos. Aceasta a funcționat câteva luni bune fără probleme însă într-o zi a picat cipul de încărcare a bateriei.

În țară nu a găsit piesa în cauză și alternativa a fost să o comande din China. După ce a ajuns piesa respectivă și a mers cu bateria la un electrician, acesta a sesizat că bateria era așa prost îmbinată încât carcasa exterioară a trebuit tăiată și ulterior peticită cu adeziv pentru plastic.

Acum cred că vă imaginați ce s-a întâmplat la prima ploaie.Bateria a făcut scurt și bicicleta a murit în mijlocul traficului.

Ulterior a găsit până la urmă o baterie similară de la o bicicletă comercializată de alt seller pe AliExpress, asta după încă vreo 2 luni. Însă problema putea fi evitată dacă se cumpără din prima un brand mai de renume sau cel puțin un sistem de propulsie electric cunoscut (chiar dacă bicicleta era chinezească).

Image result for WTB city tire

5. Anvelope calitative și cu balonaj cât mai mare

Calitatea anvelopelor este esențială la o bicicletă electrică. Acestea fiind elementul de interfață între putere și sol. Cu cât anvelopele sunt mai calitative, cu atât performanța, siguranța și autonomia este crescută.

De exemplu, am observat că unele biciclete de XC electrice (chiar și de trakking) vin cu anvelope care sunt mai mult adresate unui circuit de trail ori sunt foarte înguste dintr-un cauciuc de proastă calitate.

Astfel performanța bicicletei nu va fi la adevăratul ei potențial.

Dacă mergi predominant pe asfalt, te-ar avantaja mai bine anvelope pentru oraș cu balonaj de 2.0 sau chiar 2.2 (fiind electrică și având destul de mult cuplu, în opinia mea nu are rost să mergi pe anvelope foarte înguste. Deși aici posibil să existe anumite limitări de balonaj ce le are cadrul) din cauciuc ferm, cu presiune mare în ele. O să sporești autonomia bicicletei, suprafața de contact cu asfaltul este o idee mai mare având tracțiune și putere de frânare și fiind anvelope cât de cât cu profil neted nu au cine știe ce rezistență la rulare astfel nu o să te obosească la pedalat.

Dacă mergi mult pe cărări sau munte, poți crește balonajul și mai mult (cât permite cadrul) însă anvelopele vor trebui să fie cu crampoane mai pronunțate și o idee mai moi.

Ție îți plac bicicletele electrice? Ai una sau dorești să achiziționezi un model curând?

Articole inrudite

Lasă un comentariu

six + four =

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și manipularea datelor dvs. pe acest site web. Vezi politica de confidențialitate.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Utilizăm cookies pentru a îmbunătăți experiența dumneavoastră de utilizare. Vizitați politica de confidențialitate pentru detalii adiționale. Ok Politica confidentialitate

Articole noi direct în inbox fără SPAM

✔ Respectăm confidențialitatea
✔ Articole noi și tutoriale
✔ Mail săptămânal
ABONARE
Confirm că am peste 16 ani și am citit termenii și condițiile
close-link
Click Me

Pasionat de tech?

Dacă nu ai găsit ce căutai, hai în grupul nostru de Facebook unde publicăm materiale interesante și discutăm diferite subiecte
INTRĂ ÎN GRUP
close-link
Click Me