Inițial eram un fan înfocat Xiaomi.
Apreciam super mult compania pentru cât de open minded sunt și cât de eficient comunică cu consumatorul.
Însă în ultimul timp parcă aceștia încep să ia direcția restul corporațiilor și nu mai văd o conexiune cu ei.
În primul rând suportul software pentru dispozitivele lor electronice nu mai este satisfăcător. Am multiple produse Xiaomi în momentul de față și unele din ele încep ușor ușor să mă dezamăgească de performanța lor și consistența lor.
Pe lângă asta noile produse lansate (un exemplu ar fi Mi 10) au prețuri similare cu telefoane smart de la companii precum Samsung sau Apple.
Însă va începe Xiaomi să piardă teren?
Conform cifrelor, nu, asta nu pare că se va întâmpla. Compania s-a impregnat destul de adânc în viețile noastre, astfel ideea de a renunța la un ecosistem va fi destul de dificilă și nu va avea sens din punct de vedere financiar.
Dar aici vorbim de o perioadă mai mare, undeva la 5 ani+, când se pot întâmpla foarte multe în piață.
Însă garantat sunt persoane în acest spectru ce pur și simplu nu mai sunt în sincron cu produsele și serviciile companiei și vor abandona brandul în favoarea competitorilor. Chiar eu cunosc multe persoane ce au fost puse în această situație.
Produsele, deși destul de multe și vaste în ofertă, încep gradual se mai diferențieze prin preț (prețul a fost un factor decizional în achiziția unui model Xiaomi, de asta și succesul în India și țările cu salarii modeste) astfel oamenii o să caute alternative superioară și acum sunt destul de multe alternative superioare la prețuri corecte. Pe lângă asta inconsistențele software sunt frustrante, ceea ce contribuie și mai mult la diversificarea opțiunilor.
Deși poate ăsta este și planul
Mai este o ipoteză în această teorie. Brandul Xiaomi să devină unul mai de top în timp ce sub-brandurile precum Redmi să preia piața Mid și Entry. Primele semne că acesta posibil să fie cazul încep să apară. Xiaomi a lansat deja multiple produse pe brandul Redmi ce la prima vedere sunt doar variante mai ieftine (cost de producție mai mic) în comparație cu alternativele Xiaomi.
Astfel cota de piață se va muta de pe un brand pe altul, compania în cele din urmă acaparând și mai mult din piață.