Raspunsul scurt este da, raspunsul lung e o idee mai complex.
Atunci cand apare o tehnologie noua e cumva de asteptat sa nu fie perfecta. Cred ca aspectul acesta deja e cumva acceptat la nivel global. Chiar sunt foarte multe situatii cand apare un produs nou pe piata si bloggerii sau oamenii de autoritate de nisa nu recomanda sa cumparati produsul de la prima versiune.
In fine, ideea este ca odata ce prima versiune a produsului este lansata o sa fie niste probleme, probleme care deja de la a 2-a versiune se vor rezolva iar pe la a 3-a versiune vor fi extrem de minore. Mai mult decat atat pretul tehnologiei va fi treptat scazut datorita evolutiei si optimizarii costurilor de productie.
Pana in 2025 o sa avem si telefoane de buget cu ecran pliabil
Practic exact asta a patit Samsung cu Galaxy Fold. Telefonul introducea un concept nou pentru un smartphone, concept care nu a fost testat in adevaratul sens al cuvantului. Ce incerc sa spun prin asta: testele din medii controlate nu sunt mereu pliabile cu cele din mediul exterior, in mainile oamenilor, care utilizeaza telefonul diferit.
Astfel odata ce modelele au intrat in posesia jurnalistilor o problema cu display-ul a inceput sa fie extrem de raspandita.
:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/16127456/jbareham_190417_3377_0044.jpg)
Mai precis ecranul suferea artefacte majore si chiar se inchidea jumatate. Motivul nu se cunoaste exact dar cel mai probabil e limitare a hardware-ului sau posibil sa fie o chestiune ce tine de factori externi (gen murdarie sa intre printre display si carcasa astfel este afectata o componenta anume din interior).
Mai mult decat atat o buna parte din persoanele ce au primit un Galaxy Fold in teste au dezlipit o folie de protectie de pe ecran ce nu era menita sa fie dezlipita. Motivul fiind ca ar fi aratat ca o folie de protectie (ce-i drept, cam au dreptate) insa Samsung a inclus o notita in pachet ce instruia in privinta prezentei acelei folii.

Oricare ar fi motivul sau motivele mai bine spus, Samsung a chemat toate modelele ce au fost ambalate, expediate prin depozitele din lume, inapoi la sediile centrale pentru a incerca o remediere a problemei cu display-ul, astfel fiind amanat termenul pentru lansarea oficiala.
Fiind un timp atat de scurt nu stiu daca o sa se poata face ceva pentru hardware. Posibil doar sa fie incluse in cutii instructiuni aditionale.
Cum poate afecta compania?
Pai pe langa pierderile ce deja le inregistreaza, acum exista o probabilitate foarte mare ca potentialii clienti sa fie reticenti in ceea ce priveste modelul.
Chiar de la lansare telefonul sa experimenteze probleme tehnice atat de majore e ca un X mare rosu si gros pus pe fiecare cutie.
In plus cand te gandesti ca dai 2000 si ceva de euro pe un astfel de smartphone, te-ai putea astepta ca sa ai o garantie de functionalitate, ce in contextul nostru nu stiu exact daca va putea fi indeplinita. Ipoteza mea ar fi ca problema hardware cu ecranul nu va putea fi rezolvata atat de usor, deci posibil ca in viitor sa fie mult mai multe modele afectate.
Eu sunt cumva suprins de faptul ca Samsung nu a invatat din greseala cu Note 7. Au lansat iar un produs in graba si iar s-au ars datorita propriei greseli.
Pe langa pierderea financiara ce o vor suferi, trebuie sa ne gandim putin si la imaginea de brand ce este patata iar. Sunt aproape sigur ca odata cu aceasta problema vor fi persoane ce o sa evite achizitia unui telefon Samsung in urmatoarea perioada.
Acum nu inseamna ca telefonul ce era in atentia potentialului client ar fi neperformant sau predispus la defectiuni, ci mai mult o sa fie facuta o asociere cu incidentul acesta si incidentul cu Note 7.
Este Samsung la un moment de rascruce in istoria sa?
Nu cred. Compania e foarte serioasa si are grija de clientela lor si asta se observa. Acest impas este unul oarecum minor ce va fi rezolvat in viitorul apropiat. Insa ar fi cazul ca pe viitor testarea produselor sa fie facuta mult mai amanuntit.
E cumva clar ca atunci cand te grabesti lucruri neprevazute pot aparea, in situatia asta e mai bine sa iti iei ragazul necesar si sa te asiguri ca totul este ca la carte. Astfel risti sa iti afectezi imaginea, sa pierzi clienti si mai ales sa pierzi cash.