Compania Xiaomi este iar unul dintre cei mai mari producatori de smartphone-uri din lume ?
Inceputurile au fost grele pentru compania chineza. Sau ridicat treptat in piata din China, au devenit o autoritate ca apoi sa se concentreze mai mult catre Vest unde foarte multi potentiali clienti stau nesatisfacuti cu telefoanele lor de la companii mari, cunoscute.
Insa odata ce au schimbat conducerea companiei in urma cu foarte putin timp, lucrurile nu mai pareau atat de roz pentru expansiunea companiei in Vest.
Xiaomi parea ca lua in pas inapoi si isi restructura strategia de penetrare a Americii si Europei.
Dar in pofida apelor tulburi, Xiaomi a reusit sa se ridice iar in topul celor mai mari producatori de telefoane smart dupa numarul de dispozitive livrate.
Compania a reusit sa se ridice la o cota de piata de 13% in China (Oppo are 18% si Huawei 20%) si la nivel global au livrat peste 21 milioane de telefoane mobile. (Apple livreaza cam 41 milioane si Oppo in jur de 38 milioane)
Cifre foarte incurajatoare ce poate o sa remotiveze compania sa pluseze si mai mult la deschiderea de magazine fizice in Europa si America.
In momentul de fata o buna parte din consumatori prefera sa butoneze dispozitivul inainte sa-l cumpere. De asta prima oare merg intr-un showroom ca ulterior sa-l comande online la un pret mai bun (uneori achizitia se face chiar in showroom).
Xiaomi aici sta putin in urma, ne avand un numar mare de magazine fizice in China dar nici in partea din Vest.
Astfel reusesti cam greu sa convingi consumatorul ca brandul tau isi merita banii.
Ce il salveaza pe acestia este India unde deja sunt undeva pe locul 2 in tara si mai ales vanzarile online. Compania Xiaomi a pus mult accent pe comertul online pentru a ajunge la populatia din China si din lume. Astfel o buna parte din vanzarile companiei provin de acolo. Fiindca internetul nu prea are bariere, a fost foarte simplu pentru ei sa abordeze bloggeri si persoane cu influenta in online pentru a le promova brand-ul, astfel crescand in popularitate destul de rapid.
Mai ales cand din ce in ce mai multe persoane s-au convins de calitatea produselor si performanta lor.
Intrebarea acum este urmatoarea: Pentru cat timp se vor mai mentine in top?
sursa