GPL-ul este o forma alternativa de combustibil pentru automobilul dumneavoastra. Multe persoane sunt interesate de acest combustibil si de conversie datorita avantajelor ce le aduce in comparatie cu benzina sau motorina.
Mai multe detalii gasiti in acest articol
Ok…deci e un combustibil promitator, mai economic si are o „gasca” de adepti. Insa care este cea mai buna masina pentru conversia GPL?
Acum ideea de „masina buna” poate fi interpretata si fiecare din noi intelege altceva dar am sa incerc sa explic mai bine aceasta eticheta.
Cand ma refer la „buna” incerc sa spun cea mai potrivita masina pentru aceasta conversie. In linii mari persoanele interesate de conversia GPL doresc sa economiseasca combustibil, deci nu sunt dispusi sa inveasteasca foarte mult in autovehicul, astfel optiunile de conversie sunt intr-o oarecare masura limitate.
Asta pentru ca ori este automobilul pretentios la piese de schimb, ori conversie pe GPL prea scumpa ori conversia in sine nu este prea bine vazuta de producator si automat apar probleme ciudate de ordin tehnic.
Astfel masina noastra ideala trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii:
- sa nu fie scumpa la piesele de schimb
- producatorul sa agreeze intr-o oarecare masura conversia
- fiabilitatea pe termen mediu si mai ales pe termen lung sa nu fie afectata considerabil
Cea mai buna masina pentru conversia GPL este o Dacia Logan
Nu stiu daca sunteti surprinsi sau nu insa o Dacia e ce mai buna masina pentru conversie. Nu numai ca componentele acesteia sunt disponibile din abundenta, costul lor nu e mare in comparatie cu alte branduri, majoritatea mecanicilor se pricep sa o repare datorita popularitatii si pretul unei instalatii cu montaj inclus e bun (chiar si pentru instalatii de brand).
Ce motorizare este adecvata?
Practic trebuie sa va orientati catre o Dacie Logan (acestea sunt cele mai populare si pretul unei masini bune e pana in 3000€ insa nu e o regula, aveti potibilitatea sa alegeti alt model atat timp cat motorizarea este respectata) cu motorizare benzina MPI fara turbina de 1.4 sau 1.6 de an 2004 pana in 2012.
Nu este recomandata motorizarea de 1.2 pentru ca fortati motorul prea mult si nu vad rostul din punctul meu de vedere. Facand conversia o parte din putere se pierde si odata ce incepeti cu un motor ce nu este foarte puternic va puteti imagina ca rezultatele nu sunt asa de pozitive.
Pot cumpara un Logan mai nou de 2012 si sa-i pun GPL?
Aici totul tine de motorizare si din cate am observat eu majoritatea instalatiilor se opresc cu suportul la anul 2012. Dupa 2012 cel mai probabil au aparut niste schimbari la motor ce nu mai fac fezabile aceasta conversie. Insa nimic nu este batut in cuie, posibil pe viitor sa apara astfel de sisteme. Plus ca trebuie sa luati in considerare faptul ca motorul trebuie sa fie non-turbo si cat mai simplu in functionare.